†Jewelcrafting & Socketing †
Jewelcrafter se učí umění vytvářet nádherné šperky a trinkety z kovů a vzácných drahokamů. Během zpracovávání surové rudy těžené z různých nalezišť a minerálních žil může jewelcrafter extrahovat drahokamy, které následně využije ve svém oboru. Ačkoliv mineři občas nacházejí při kopání drahokamy, jewelcrafter spoléhá více na svoje prospektorské schopnosti.
Jewelcrafteři pracují s drahokamy mnoha způsoby. Jestliže vyrábí šperky, obyčejně potřebuje pro svojí práci hrubý nezpracovaný kámen. Tyto prsteny, amulety a trinkety fungují jako ty, které již jsou ve hře až na několik novějších efektů. Například se může naučit vyrábět gemmed (drahokamy posázené) figurky, které se nosí v trinket slotu. Tyto figurky přidávají postavě pasivní bonus do některých vlastností nebo ji pomohou krátkým buffem na zvýšení útoku nebo zrychlení léčení, což se může v ožehavých situací často hodit. Tyto figurky se nabindujou na postavu hned jakmile se objeví v baťohu, takže je mohou používat pouze jewelcrafteři.
Jinou možností využívání drahokamů je jejich broušení a příprava do socketových předmětů. Drahokamy jsou různých barev a tvarů. Různé druhy drahokamů mají odlišné vlastnosti a broušení drahokamu určuje, jaký efekt bude mít. Jewelcrafter se může pro každý drahokam naučit několik typů broušení: například Azure Moonstone se může zbrousit do lustrous, stormy, solid nebo sparkling Azure Moonstone a každý z nich má v socketovém předmětu odlišný bonusový efekt. Umístěním drahokamů do socketového předmětu si může hráč upravit své vybavení, aby lépe odpovídalo jeho stylu hraní a povolání.
Na vyšších levelech se stanou socketové předměty důležitým doplňkem postavy. Jak zbraně tak i brnění mohou mít volné sloty pro drahokamy. Některé socketové předměty se budou nacházet v dungeonech, ale datadisk přinese mnoho nových receptů pro všechny profese, zahrnující i recepty na socketové předměty pro blacksmithy, leatherworkery a tailory. Socketové předměty mohou být uncommon (zelené), rare (modré) nebo dokone epické (fialové) kvality. Socketovaný předmět může mít ale také svojí specifickou barvu. Pokud dáš drahokamy stejné barvy do každého slotu, získáš další bonus navíc. Ale záleží na tobě jestli chceš mít bonus navíc nebo svojí vlastní kombinaci.
†Létající mount: Nether drak†
†Za nezkroceným obzorem †
Před méně než dvaceti lety byl bývalý domovský svět orků roztržen nespoutanou energií několika dimensionálních portálů, které trhali samotné základy tohoto světa na kusy.
Tato katastrofická událost zanechala Draenor zlomený, rozpadlý svět, který přeživší začali nazývat Outland. Do dnešního dne jsou některé části Outlandu nedosažitelné pěšky nebo lodí, plující nepřirozeně na horizontu jako tiché připomínky strašlivého zkázy, která potkala Draenor. Nyní se někteří ze starousedlíků naučili osedlat některé z původních druhů jako létající jezdecká zvířata, umožňujíc tak dobrodruhům dosáhnout i těch nejvzdálenějších a nejnebezpečnějších oblastí tohoto divokého nespoutaného světa.
Jeden z nejvzrušujících nových zážitků World of Warcraft: The Burning Crusade bude představení nového druhu mounta, který vybaví hráče nebývalou svobodou v objevování světa Outlandu z naprosto nové perspektivy. Po dosažení 70 levelu bude hráči dovoleno pořídit si svého létajícího mounta. Outland je domovem pro neuvěřitelně různorodou a exotickou faunu a vnímající obyvatelé tohoto světa vytrénovali několik unikátních příšer na létající mounty. Jak Horda, tak Aliance budou mít svůj vlastní druh mounta, ale budou zde také mounti velice vzácní i mezi nejmocnějšími charaktery. Nether drak je jedním z nich.
S létajícím mountem bude hráč schopen dotknout se oblohy, plachtit mezi rudými oblaky Hellfire Peninsula nebo se dívat jak se Nagrandské moře trávy ohýbá ve větru hluboko dole v okamžiku, kdy přelétává do nových oblastí. Hráči budou mít nad mountem plnou konrolu, umožňujíc jim tak se vlně potulovat po obloze a svobodně objevovat všechny oblasti Outlandu. Po pravdě, některé oblasti Outlandu budou dosažitelné pouze vzdušnou cestou, jak některé části zhrouceného světa plují nicotou, nedosažitelné až na vyjímku těch, co ovládají jedno z Outlandských létajících stvoření.
Několik z těchto "odemykatelných" zón je vlastně umístěno blízko nízko levelových oblastí Outlandu. Cesta hráče bude začínat u Dark Portalu (Temného portálu) až na samotný konec Outlandu a nakonec zpět na místo, kde začínali, vytvářejíc tak uzavřený kruh - ale nyní se budou schopni dostat do oblastí, které mohli předtím vidět pouze z dálky. Některé dungeony budou mít také části dosažitelné pouze létajícím mountem. To by mělo hráče naplnit snahou o vylepšení své postavy i poté co získal monožství zkušeností, nové schopnosti a mocné zbraně a brnění. Svým způsobem představuje létající mount nejhmatatelnější úspěšné zakončení hráčova postupu na 70 level. Ale zároveň slouží jako klíč k obsahu, který čeká hráče po získání maximálního levelu.
†Původ Nether draků†
Ke konci Druhé války cestoval černý drak Deathwing skrze Dark Portal do Draenoru. Věříc, že tento svět bude relativně bezpečné útočiště pro jeho potomky, zabezpečil zde úkryt s vejci černých draků. V následných válečných událostech otevřel v Draenoru Ner'zhul nezodpovědně četné portály a magická energie roztrhala svět na kusy. Energie uvolněné při této katastrofě pozměnili Deathwingova vejce, výsledně do nether draků: částečně hmotných a částečně nehmotných draků, kteří získali schopnost cestovat mezi hmotnými a nehmotnými rovinami. Bez Deathwingova vedení si tito nadpozemští nether draci právě teď hledají svojí vlastní cestu mezi zatracenými rozvalinami Outlandu.
†Létání na nether dracích†
Každý létající mount má schopnost uzvednout do vzduchu svého jezdce kdykoliv chce do Outlandu, ale létání není jediná schopnost, kterou tuto zvíře umí. Každý z nich může také běhat po zemi jako obyčejný mount.
Při chuzi po zemi se chovají přesně jako obyčejný mount, ale jsou nejméně tak rychlí jako nejrychlejší epičtí mounti a když jezdec vzlétne, může svobodně objevovat vzdálené země Outlandu.
Ovládání nether draka a všech dalších je jednoduché. Ovládání na zemi funguje jako obyčejně. Pro přepnutí z chození na létání se stačí rozběhnout a poté zmáčknout tlačítko pro skok. Tady začne nether drak lítat v malé výšce a ovládání se lehce změní.
Létání s nether drakem je jako plavání ve vzduchu - máš kompletní svobodu nad tím jakým směrem chceš jít. Alternativní možností jak vzlétnout je běžet na okraj vysokého srázu a spadnout. Nether drak automaticky začne mávat křídly a počká na směr letu kerý mu zadáte.
Je několik možností jak se dostat na zem. Nejjednodušší je dismount, ale to nemusí být určitě ten nejlepší nápad když jste ve velké výšce, nebo překračujete nicotu. Bezpečnější a efektivnější je sestoupat dolů a dotknout se země pro přistání.
†The Burning Crusade - Paladin & Shaman†
Do teď sme pokládali paladina u hordy jako totálni hloupost, natož pak už shamana u aliance… V datadisku Burning Crusade se dočkáme dvou nových ras a taky shamana a paladina u rozdílnejch stran, tj. shaman jako dranei, a blood elf jako pala, tyto dvě povoláni budou mít spec. kouzla pro svou frakci, ale v podstatě stejné, jen budou mít jinej název (napr. Bloodthirst u hordy a Heroism u aliance u shamana).
†Blood Elf Paladin †
Nejdříve Vám vysvětlím proč se vlastne Blood Elfové, nebo radeji Vysocí Elfové, nebo pro některé velmi pokročilé, Highborned (Urození) Night elfové, vlastně přidali k hordě, všechno to začala pohroma která elfúm zničila hlavní město a s ním také Sunwell (ach, ti elfové sou hrozní nejdříve je skoro zničí Moonwell, a pak ješte stavejí Sunwell - další magickou studnu z které čerpají sílu). Elfové byli na magii závislí a proto potřebovali najít další zdroj, objevil se zcela nečekaně, v podobě nagy - Lady Vashj, která sloužila nyní lordu Illidanovi Stormrageovi. Lady Vashj nabídla princi Keal´Thasovi pomoc při nemožném úkolu který mu zvěřil velitel zbyvajícich aliančních vojsk - Velkomaršál Garithos. Keal´Thas přijal pomoc a velitele to hrozne rozčílilo a tak dal elfy zavřít. Vashj pomohla elfúm utéct, ale tím si znepřátelili alianci. Pak se setkali s Illidanem a on se stal jejich vúdcem a pak mu sloužili… Nagové, stejne jako Illidan sou nepřátelé nočních elfú, tím pádem i aliance. Pak na ně začali pomalu působit démoni a celkem zapomněli co je to světlo. Když ale zajmuli stvoření světla - Naaru, žačali jej studovat, pak proměnili jejich sílu a transformovali ji do sebe, to znamená že používají světlo ale ne k účelúm, k jakým by malo být použito. Lady Liadrin, bývalá kněžka sformovala řád znesvěcených paladinú - Blood Knights. Jen připomenu že k hordě se dostali jenom díky prozíravosti Thralla, který uznal že mají hodnotu jako spojenci, a to vysokou hodnotu. Mnoho lidí říká, že tohle dost ovlivní hru a to tak že když žačnete hrát, tak potkáte samého shamana/paladina.
†Dranei Shaman†
Dranei, nebo lépe Eredaři, kterí nejdříve patřili k Burning Legion, se pod vedením jednoho z generálu Legie - Velena. Velen utekl spolu s některými eredarmi, kterí nechtěli působit zlo a tak utekli s Velenem. Nazvali se Eredar, to znamená Exiled ones v jejich jazyku. Přímo za patami měli legii a tak hledali místo kam by se mohli ukrýt. Svět, který našli pojmenovali Draneor - Exiles Refuge. Pak Draneor objevil Kil´Jaeden a vymyslel plán jak zničit dranei… ovládl staršího šamana Ner´Zula a pak dokonce ještě i jeho učně - Gul´Dana. Horda zničila téměř celý Draneor, a tak přeživší Dranei sestrojili dimenzionálni loď která stroskotala na Azerothu. Mezi tím, Dranei kterým se podařilo přežít na Draneoru zmutovaly do nižších forem (s nimi sme se setkali ve Frozen Throne). Byli totiž ovlivněni démonickými silami orkských warlockú. Dranei činilo automaticky spojenci s aliancí to, že při jejich cestováni dimenzemi jim stvoření Naaru požehnali jejich siami a tím také jim umožnili vnímat světlo a sloužit mu. Jednou Draneiský kněz, Nobudo stratil kontakt se světlem, a tak se vydal do plání Outlandu meditovat a modlit aby našel odpovědi. Neodpovědělo mu však světlo, nýbrž vítr, Pobudo naslouchal a dozvěděl se dávno skryté pravdy, které byli doteď jeho rase skryté. Pak se spolu s podádkou Exodu vydal na cestováni napríč dimenzemi, jenže Krvaví Elfové jim stroj sabotovali a tak stroskotali na Azerothu. Nobudo s překvapením zistil, že síli elementú a duchú přírody sou zde silnější. Naslouchal, a pak své vědomosti sdílel s ostatními.